Story Begins Here
say(s) hello

Ka-ching Ka-ching!


Hello There!




👱🏻‍♀️ Nurul Aida
👀 27
👜 Accountant

👩🏻‍💻fb : Nurul Aida Mohd Noor
👩🏻‍💻twitter : aida_purplish
👩🏻‍💻instagram : _nurulaidaaa

Shout To Me

letak link anda yang betul.
No Harsh words allowed here.


Thank You



Big Thanks


Template By: Intan Aqilah
Basecodes By: Yaya
Re-Edit By: Aida Purplish


cerita bermula.

Monday 22 February 2010 | 13:17:00 | 0 comment(s)

1st day, khamis.
berkumpul di pdg kwd kul 700 am.
bertolak dari shah alam lbih kurang 845 am.
bas kedua berhenti rehat utk sarapan.
sampai di lumut kul 12oo pm.
bas pertama lambat ckit sampai sebab bas rosak. tukar bas lain.

gerak dari lumut naik bot ke pangkor.
then, masing2 naik teksi ke kem teluk nipah.
teksi yang aku naik bonetnya asyik terbuka je.
cian beg tn ariffin, jatuh kat jalan.
nasib baik perasan.
klu x, tertinggal la.

sampai je. kitorang pasang khemah.
1 khemah, 4 orang.
then, setiap kump masak.
aku yang tak suka masuk dapur ni, tak tahu nak buat apa.
so, aku just potong bawang and sayur.
macam klakar je. kekok kot nak pgg pisau. huhu.

aktiviti ari tu tak de. mlm cuma de ice breaking je.
then, de sentri. stiap khemah de masa masing2.
aku khemah pertama. kena sentri kul 12ooam - 1oo am.
abis jaga je (act, duk lepak je. tak jaga langsung) terus masuk khemah and tidur.

2nd day, jumaat.
bgn pagi kul 500 am. terus mandi.
then aku sambung tidur memandangkan aku tak boleh solat.
terjaga kul 700 am. terus g tempat masak.
makanan da hampir siap. *sorry ea terlewat. terlajak tidur. huu.

after makan, kitorang dibahagikan 2 team. alpha and bravo.
aktiviti pagi, A&D ngan flying fox.
aku menangis time buat A&D tu sebab aku takut sangat.
lagipon, pakcik asyik nak tolak aku je. mana tak takut and terkejut.
berjaya jugak turun walaupun cara normal.
yang lain kebanyaknnya wat cara *abseling - tak tau eja.

then kitorang wat flying fox.
sangat seronok. aku tersangkut di tengah2.
macam klakar je. then tiba2, tanpa aku sempat nak bersedia. laju je turun. menjerit la.
but it was a fun.

petang, kitorang dibahagikan 4 team. aku 1st team.
kitorang kena melepaskan diri masing2 dengan menutup mata.
then masing2 dilepaskan. kena cari ahli team masing2.
macam2 password de.
de yang lembu la. belacan. lawak betul.

then, kitorang kena cari khazanah berharga yang ditanam dalam pasir.
nak tau, jeng2.....
3 biji telur mentah.
punya la susah kitorang nak cari. dengan pakcik yang suka kacau setiap team.
team kitorang la, susah nak jumpa.
en. lan tanam dalam sangat.
at last, hanya 2 je yang jumpa. 1 lagi tak jumpa.
yang lawaknye, en lan pon tak jumpa telur tu. huhu.

mlm, de kajian kes.
peserta yang penah g pangkor, tak boleh join.
so, aku terpaksa dikeluarkan dari team aku masuk ke team 2 sebab tak cukup ahli.
time discussion, aku tak dengar langsung. ngantuk giler.
team lain present, aku da tersengguk. adui, ngantuk abis.
abis je, masuk khemah. tidur.
kul 3 kena bangun. jaga sentri lak.

continue.....
*next cerita sangat menggemparkan. tunggu.....


Older Post | Newer Post


All rights reserved ® aida purplish 2013.