Story Begins Here
say(s) hello

Ka-ching Ka-ching!


Hello There!




👱🏻‍♀️ Nurul Aida
👀 27
👜 Accountant

👩🏻‍💻fb : Nurul Aida Mohd Noor
👩🏻‍💻twitter : aida_purplish
👩🏻‍💻instagram : _nurulaidaaa

Shout To Me

letak link anda yang betul.
No Harsh words allowed here.


Thank You



Big Thanks


Template By: Intan Aqilah
Basecodes By: Yaya
Re-Edit By: Aida Purplish


Di Sebalik Konsert Final Akademi Fantasia

Tuesday, 25 May 2010 | 22:00:00 | 4 comment(s)

semalam, aku bukak laman web murai. saja je nak usha2. so, aku pon mengintai la ke dalam. walaupon internet agak kelembapan. tension di situ. tp, kugagahkan jua. and aku jumpa artikel pasal af ni. walaupon, af da tutup tirai. aku takkan jemu. kuikui. sejak bila la aku rajin nak berstory pasal af ni? sebelum ni, abis je af, abis la. tunggu musim seterusnya plak. hah, ni mesti penangan ..... tett! rahsia la, mana boleh bgtau. haha. so, aku nak kongsi la dengan korang2 yang sudi membaca entri ini. hah, da buka tu apa lagi, baca lah. bukan mengeja ye. hahaha. ;p

KUALA LUMPUR, 24 MEI 2010: Sekalung tahniah buat Shahir kerana berjaya mencipta sejarah apabila menjadi pelajar AFMasuk pertama yang diangkat sebagai juara AF8 sekaligus menjadi kebanggan rakyat Perak kerana menjadi anak kelahiran dari negeri Kejor Yeop Keor yang menjuarai program realiti hiburan terbitan Astro yang paling popular tersebut.

Bagaimanapun, perjuangan Shahir tak terhenti di setakat ini saja. Sebaliknya masih banyak lagi liku-liku, cabaran serta dugaan di hari mendatang yang perlu dilalui Shahir selepas ini, jika dia mahu menceburi bidang seni ini secara lebih serius lagi.

Begitu juga dengan 4 finalis AF8 yang lain yang turut sama berjuang untuk merebut gelaran juara AF8 sepanjang konsert final AF8 berlangsung dengan meriahnya di Stadium Putra, Bukit Jalil pada malam Sabtu yang lalu.

Malah seperti biasa juga, banyak corat-coret menarik yang dilihat berlaku sepanjang konsert final AF8 ini dipancarkan secara siaran langsung menerusi saluran Astro Ria. Ikuti catatan murai.com.my tentang corat-corat tersebut.

1. Sedari awal lagi, hampir kesemua gerai Fan Club finalis AF8 menjadi serbuan penonton yang hadir sempena Gempak Selebriti Astro Rockabola yang diadakan bagi memeriahkan kemuncak AF8. Ternyata, gerai FC Shahir dilihat lebih havoc, apatah lagi bila melihat keletah penyokong Shahir yang tak henti-henti memancing undi mengalahkan orang mencari calon pemimpin atau menteri dalam pilihanraya.

2. Ibu Maulana iaitu S Mariam tidak dapat menghadirkan diri kerana difahamkan S Mariam terlibat dengan undangan nyanyian. Bagaimanapun, tempat S Mariam digantikan bonda tiri Maulana iaitu Tengku Badariah Hassan yang hadir bersama ayah kandung Maulana iaitu Mohamed Sehat.

3. Gerai Maybelline New York yang menyediakan sesi make-over menjadi kunjungan paling ramai peminat AF8 kerana ramai yang mahu didandan cantik oleh juru solek profesional dari Maybelline. Lebih-lebih lagi di kalangan mereka yang terlibat dengan segmen menari lagu Menuju Puncak.

4. Mungkin ramai tak tahu, lebih 30 peminat setiap finalis AF8 sudah pun berkampung di Stadium Putra, Bukit Jalil seawal jam 10 pagi lagi untuk berlatih menari lagu Menuju Puncak.

5. Dalam ramai-ramai, kesemua adik-beradik Daus dilihat begitu sporting sekali sewaktu menyertai segmen lagu Menuju Puncak ini. Begitu juga dengan kekasih Daus yang sebelum ini dikatakan sangat pemalu.

6. Ketika pengurus pentas, Dollah Cantik memperkenalkan nama Adira sebagai salah seorang finalis AF8, bukan hanya peminatnya saja yang bersorak memberiklan sokongan tetapi 2 bintang AF7 terdahulu iaitu Hafiz dan Akim juga dihat memberikan sokongan padu buat peserta dari negeri Sabah ini. Sampaikan mereka berdiri terlonjak-lonjak sewaktu memberikan sokongan.

7. Selain 5 finalis dan serta beberapa rtis undangan yang hadir pada malam itu, Dollah Chantik juga tidak kurang popularnya. Sebabnya, bila Sarimah saja-saja menyebut nama Dollah Chantik, ramai penonton yang terus bertepuk dan bersorak tak hent-henti. Mungkin itulah penangan Dollah Chantik yang sudah sekian lama jadi pengurus pentas AF8, selain pernah menjadi side-kick Aznil dalam program raya bertajuk Glamor Raya.

8. Ramai juga artis yang hadir memeriahkan kemuncak AF8. Antaranya termasuklah Dafi, Toi, Farish Aziz, Aishah AF7, Nadia AF6, Rozita Che Wan, Ainul Aishah, Hairi Anak Wayang, Juliana Evans, Yusry, Edry, Akim, Hafiz, Hao Ren, Leeya AF4, Asri, Adi Fashla, Dina, Azza Elite, Sabrina, Amar, Zoey dan D Al Mashoor.

9. Ketika waktu iklan bersiaran , pelawak dan pengacara popular, Azrul Cham diberi tanggungjawab menghiburkan penonton selain menyampaikan info terkini tentang program di Astro.

10. Hampir separuh penonton di dalam stadium dipenuhi oleh penyokong Shahir. Mereka juga mengenakan T-Shir berwarna biru dengan gambar wajah Shahir yang tertera di depan.

11. Sewaktu mendendangkan lagu Doktor Pakar Cinta, Daus hampir-hampir saja terjatuh dan tersadung di tangga. Ketika itu dia mahu naik semula ke atas pentas selepas turun memberi sesuatu bentuk yang berupa isyarat kepad aweknya yang berada di tepi pentas.

12. Ramai yang mempersoalkan tentang ucapan hari ulang tahun kelahiran buat Adlin Ramlan Amlie sehinggakan ada segelintir pihak yang merasakan ianya adalah sebagai satu cara untuk melembutkan hati Adlin yang sering memberikan kritikan pedas.

13. Mungkin ramai tidak perasan, pengkritik tetap AF8 iaitu Aznil Nawawi atau Pak Nil telah tersalah sebut nama Stadium Putra Bukit Jalil sebagai Stadium Nasional Bukit Jalil pada malam itu.

14. Jika anda peminat setia AF8, mungkin anda perasan Adlin suka menyebut perkatan 'simplycity' dalam setiap kritikan yang diberikan kepada finalis Top 5 yang dilihat lebih gemar membuat persembahan selamat dan ringkas saja. Sekali dengar Adlin macam menyebut nama produk kecantikan penyanyi tersohor negara Datuk Siti Nurhaliza iaitu SimplySiti. Adakah Adlin pun menggunakan produk tersebut?

15. Sorakan paling gemuruh yang diterima Shahir setiap kali Shahir membuat persembahan membuatkan nyanyian Shahir kurang didengari menerusi kedua-dua lagu yang dieporsembahkannya pada malam itu.

16. Mawi yang hadir bersama isteri kesayangannya Ekin dilihat terangguk-angguk kepala sewaktu Shahir menyanyikan single barunya, Kebahagian Dalam Perpisahan. Mungkin Mawi suka sangat dengan lagu tersebut sehingga dia tangkap feeling bila mendengarnya.

17. Selain Mawi yang menyukai lagu baru Shahir, Akim juga dilihat memberikan standing ovation (berdiri sebagai tanda hormat) kepada Shahir selepas juara AF8 ini tamat menyanyikan lagu barunya itu.

18. Sehingga ke konsert final, tagline Dafi iaitu Baik Punyer asyik disebut oleh pihak produksi AF8. Begitu juga dengan peminat setiap kali diminta berbuat demikian oleh pihak produksi AF8. Motif berbuat demikian?

19. Pintu props yang digunakan Iwan sewaktu menampilkan lagunya sendiri iaitu VIP dilihat sedikit menggangu pergerakan Iwan. Namun Iwan masih berupaya memberikan persembahan yang memuaskan pada malam itu. Malah, peminatnya tdiak henti memebrikan sokongan sambil menari-menari di bawah pentas.

21. Adik Alisha yang menjadi salah satu ikon Astro adalah antara selebriti yang hadir pada malam itu. Dia dilihat begitu mesra sekali duduk di sisi Farish Aziz. Keletah mereka tak ubah seperti abang dan adik. Manja gitu!

22. Sewaktu Shahir turut dari pentas membawakan lagu Biru Mata Hitamku dari Wings, Aznil dilihat telah memberikan isyarat kepada Shahir untuk naik ke meja pengkritik. Namun, Shahir tidak munurutinya. Mungkin, dia tdiak perasan dengan isyarat tersebut.

23. Sebelum segmen menari Menuju Puncak bermula , koreografer yang ditugaskan untuk mengendalikan tarian FC finalis AF8 iaitu Irwan Ruffedge sempat memberikan taklimat yang terakhir kepada ketua setiap FC.

24. Keletah comel adik kecil yang mengiringi persembahan Adira mendapat perhatian ramai sehinggakan Pak Nil yang menjadi ikon program kanak-kanak menegur Adira agar memberikan sedikit komunikasi kepada adik itu.

25. Salah seorang penari yang mengiringi persembahan Hafiz, Akim dan Hao-Ren adalah pelakon utama filem ....dalam betul iaitu Arja Lee. Bagaimanapun, sewaktu mengumumkan kelibat Arja Lee, Azrul telah tersilap mengumumkan nama filem itu dengan menyatakan tajuk asalnya iaitu Anu Dalam Botol.

26. Sebelum Sarimah dan Jimmy mengumumkan nama juara AF8, Iwan yang sudah pun mengetahui keputusan pemenang tempat kelima tekah berbisik di belakang pengetuanya, Norman dan menyebut nama Shahir sebagai juara.

27. Selepas tamat konsert, Shahir memberikan ucapan kepada penonton yang hadir di tempat duduk pengkritik. Dalam banjiran ramai peminat yang mahu merakamkan gambar Shahir itu, pengurus saluran Astro Oasis iaitu Izelan Basar yang teruja dengan program Imam Muda turut tidak melepaskan peluang mengambil gambar Shahir dengan menggunakan telefon bimbitnya.

sumber: murai



Older Post | Newer Post


All rights reserved ® aida purplish ❤ 2013.