Story Begins Here
say(s) hello

Ka-ching Ka-ching!


Hello There!




👱🏻‍♀️ Nurul Aida
👀 27
👜 Accountant

👩🏻‍💻fb : Nurul Aida Mohd Noor
👩🏻‍💻twitter : aida_purplish
👩🏻‍💻instagram : _nurulaidaaa

Shout To Me

letak link anda yang betul.
No Harsh words allowed here.


Thank You



Big Thanks


Template By: Intan Aqilah
Basecodes By: Yaya
Re-Edit By: Aida Purplish


lagi lagi akademi fantasia

Monday 24 May 2010 | 21:33:00 | 0 comment(s)


tak habis2 lagi cerita pasal akademi fantasia. semua org bercerita pasal af. sana sini org bercerita. aku da bosan.. aku da bosan.. (nyanyi ikut style zizi af7 - wakaka). boring la weh. asyik benda yg sama je.

okay la, korang hiraukan je yg atas ni. kerana penulis blog ini pon sebenarnya tak puas lagi nak story the morry pasal af ni. hahaha. and aku nak betulkan statement atas tu yg aku tak penah bosan pon nk cerita pasal af ni. selagi aku nak cerita, selagi tu aku akan menulis. okay? celet sikit. cayalah. ;)

entri ni dibuat bukan kerana aku nak cerita pasal juara /pun finalis2 af8 ni. sbb korang pon da tahu kan. tak payahlah lagi nak menambah kat blog aku ni sbb menyemak je. haha. sebab aku da tulis entri pasal tu la. tak naklah orang kata aku mencapap lak kan. kihkihkih. okay stop. berhenti gelak semua. ini penting ni. ingat ye penting. nmpk tak muka garang ni? oleh itu, sila amik dengan serius. wah, ayat tak boleh blah~~

aku sebagai ketua pengkritik (eh, ada ke?) nak buat ulasan sikit la pasal konsert final yang lepas. ah, kalau terbanyak, jangan sakit hati. baca je sampai habis. so, apa pendapat korang pasal konsert final ni? meh, kongsi sikit. (bukan aku ke yg nak komen, apasal plak aku minta pendapat org ni?~muka kompius)

persembahan pembukaan
- sumpah tah pape weh. kdg2 aku tgk, takut gak. penuh dgn merah. dengan api berbagai. pe punya konsep lah ni. menyampah pon de. macam tak de konsep lain je nak perkenalkan finalis. tak best langsung.


shahir - kesayangan aku. kenyit kenyit mata. wah! ;p. persembahan pertama, lagu single shahir - kebahagiaan dalam perpisahan sgt terbaik. aku sumpah suka gler dgn lagu tu. smpaikan setiap masa aku nak nyanyi lagu tu. nak bgtau ni, aku da hafal lagu ni. haha. konon nak bangga ah. pirahh! ;p. dia nyanyi of coz la aku kata sedap. kalau tak, aku takkan minat dia. cuma aku rasa de part lagu tu, dia nyanyi tak berapa kena dengan melodi. and aku setuju la dengan pak nil yg baju dia tuh mmg tak sesuaiii. finalis lain bukan main bagi baju yg chantek2 gtu. smart2. tp shahir, alahai. kesian dia. tak pe la. persembahan da mantap. baju belakang kira. persembahan kedua, biru mata hitamku, tak berapa best la. bg aku la. aku rasa macam tak cukup. dia kena push lagi. macam time dia nyanyi lagu tiara, anggapanmu. aku suka.

adira - persembahan pertama, tiru macam saya. baju dah cantik da. rmbut pon da sanggul cantek. penampilan comel. suara dia sedap. tp kdg2 aku dgr bingit. nyaring. ada sebutan agak kurang jelas. dia macam malu2 lagi nak lontarkan semua. persembahan dia tak cukup kaw lagi. persembahan kedua, single - ku ada kamu. aku pon suka lagu ni. dia nyanyi best. betul la kata adlin, persembahan seorang juara. tp macam yg aku bgtau tadi, ada sebutan dia yg kurang jelas. aku suka persembahan ni. yg menarik perhatian aku, 2 org budak yg sangat semangat perform kat belakang adira tu. seperti yg pak nil ckp tu. aku kat rumah, tergelak tengok budak tu semangat betul. and ada sorang budak laki yg pling rendah, yg berisi tu, comel je aku tgk gelagat dia. dia macam tak tahu plak apa yg dia perlu buat atas pentas tu. abis je adira nyanyi, budak tu kena tegur dengan budak perempuan sblh dia, sbb tak buat gaya. setelah ditegur, budak tu pon buat la. tp muzik pon da abis. huhu.

daus - persembahan pertama, doktor pakar cinta. nasib baik kali ni dia ingat lirik. time diari tak ingat. rehearsal pon tak ingat. kompius la tu. mungkin selepas ditegur oleh yusri, empunya lagu, baru lah dia ingat kot. persembahan yang bertenaga. aku suka tengok dia perform. sbb nmpk comel. walaupon vokal tidak seberapa. persembahan kedua, single - kenapa?. lagi comel. macam kanak2 ribena betul. semangat betul dia ni. tak penat ke melompat sana sini. mungkin kesan minum brands innershine kot. huhu. oh, aku tak fhm fungsi sharifah ariana kat situ. apa fungsi dia? macam menyibuk je. tak membantu langsung. drama yang tidak menarik perhatian aku langsung.

maulana - persembahan pertama, single - R.S.V.P. 1st time aku dgr, sedap jugak lagu dia ni. w/pon aku mmg tak suka si mau ni. persembahan dia kira nmpk meningkat sikit la daripada a past few weeks. persembahan kedua, susun silang kata. pon biasa je bagi aku. cuma kenapa dua2 persembahan ending dia mesti sama. i mean, style dia. tukar la sikit. ini tak dua2, berdiri depan stand mic tu mengangkat dua2 tgn ke atas.

iwan - kan semart potong rambut. nmpk lagi comel kan. persembahan pertama, relaku pujuk. nmpk santai je. ok la. tp aku rasa tam spider tak de pon tak pe. sbb suara iwan macam tenggelam bila tam nyanyi sekali. and iwan tak nyanyi sgt. ingat, tam tu sbg jemputan je. siapa yg perform skrg ni? iwan ke tam. persembahan kedua, single - V.I.P. boleh tahan jugak la lagu ni. cuma tak sebest lagu finalis lain. but ok. cuma penari utk lagu ni tak senonoh betul. tak de pakaian lain ke nak bg diorang pkai? bila angkat nmpk bdn. and de sorang penari tu, seksi nak mati. pakaian tak boleh blah. meluat aku tengok ko weh. tak malu ke pakai baju tu. ei, geli aku tengok.

persembahan dari bekas pelajar af8 - it was ok. cuma aku perasan yg ema dgn shah byk nyanyi drpd bekas pljr lain. adakah sbb utk menunjukkan bakat diorang, suara diorang? yela, diorang kan terkeluar awal. tak dpt tunjukkan bakat diorang lagi. oh, aku tak tahu kenapa aku takut tgk shah tu. setiap kali dia ada, takut la. muka dia tu macam garang. haha.

persembahan menuju puncak - persembahan terakhir utk finalis. bukan je finalis yg perform, bekas pelajar pon perform kat blkg. tak ada apa2 yg nak dikomen.

persembahan jemputan - lagu hebat dari duta brands generasi hebat. persembahan yg meletop letop dari akim, hafiz dan hou ren. hou ren ni siapa ye? aku tak kenal dia. haha. oh, akim best. kuikui.

tu je la komen 'ringkas' aku. haha. ringkas la sgt. punya la pnjg. maaf la kalau korang rasa korang tak setuju dengan komen2 aku nih. hanya sekadar suka2 sahaja.





Older Post | Newer Post


All rights reserved ® aida purplish 2013.