Story Begins Here
say(s) hello

Ka-ching Ka-ching!


Hello There!




👱🏻‍♀️ Nurul Aida
👀 27
👜 Accountant

👩🏻‍💻fb : Nurul Aida Mohd Noor
👩🏻‍💻twitter : aida_purplish
👩🏻‍💻instagram : _nurulaidaaa

Shout To Me

letak link anda yang betul.
No Harsh words allowed here.


Thank You



Big Thanks


Template By: Intan Aqilah
Basecodes By: Yaya
Re-Edit By: Aida Purplish


test jpj. saya gagal

Monday 10 January 2011 | 14:36:00 | 4 comment(s)

salam bloggers! sorry lama tak update. actually memang nak update last week, tapi tak berkesempatan.

okay, last week hari jumaat was my jpj test. gulp! cuak okay. dah la seminggu lebih tak belajar balik disebabkan semester baru dah bukak. balik je terus test. but saya cubalah jugak untuk wat yang terbaik.

woke up early in the morning dengan rasa mengantuknya, siap pergi imkeda kat cheras, batu 10. sampai je, bila bagi penerangan, saya dah mula jadi tak tentu arah. mana taknya, saya ingatkan kalau tak bawa lesen L yang bergambar yang memang dah tamat tempoh tu, tak apa. bawa yang masih valid je lah. mulalah call ayah suruh bawa lesen tu. dia dahlah busy, tak pasal pasal dia kena berkejar untuk ambil my lesen kat rumah.

start tulah, fikiran saya jadi blur. saya dah tak ingat what should i do time test nanti. dahlah malu giler bila kena duduk balik, daftar kemudian. my sis dah jalan dulu dah. dia bawa semuanya. sepatutnya my turn 33 terus jadi 73.

bila dah sampai my turn, saya start lah enjin. bila saya gerak sikit, enjin mati. 3 kali. then kena tegur sebab tak turun handbrake. haha. cuak punya pasal, terus lupa. 1st buat part bukit kan, memang cuak habis. itulah yang paling susah. saya belasah jelah. tiba tiba dah sampai. eh eh, pegawai jpj tu suruh jalan. fuh, lega tak terlebih. dahlah lupa nak tarik handbrake bila dah sampai tu. nasib baik tekan brek and clutch sampai habis. then saya dah mula rasa tenang. but bila time parking, time saya nak reverse tu, saya tak perasan yang kereta tu terkena garisan kuning! belum sempat saya nak adjust kereta tu balik, pegawai jpj tu suruh saya turun. saya pun peliklah. mana ada cium tiang. then dia tunjuklah mana kesalahan saya. okay, saya frust kat situ. automatiknya, saya gagal!

test jalan raya like teruk snagat. mana pernah practice bawa viva. kena pulak bawa viva. enjin jangan ceritalah, kalau tak mati banyak kali memang tak sah. i got pegawai perempuan. risau jugak sebabnya orang kata kalau perempuan dapat pegawai perempuan, memang susah nak lulus. saya cubalah jugak drive well. memang slow la saya bawa. dalam hati tu, asyik fikir, bila nak sampai ni? huhu.

then, dah sampai, ye! saya lulus. sangat glad. sebab kalau gagal, saya kena start over balik. kena jadi student baru. masuk kelas. belajar dari awal. tak syoklah. my repeat test will be on this friday. dah booking. but saya nak tunda hari lain sebab tak nak skip kelas lagi. harap harap bolehlah. dah rasa serba salah dah ni..

~saya akan jarang sangat online sebab my broadband macam ada something wrong. jumaat lepas guna okay je. malam tadi tak dapat connect pulak. padahal dah bayar.


Older Post | Newer Post


All rights reserved ® aida purplish 2013.