Story Begins Here
say(s) hello

Ka-ching Ka-ching!


Hello There!




👱🏻‍♀️ Nurul Aida
👀 27
👜 Accountant

👩🏻‍💻fb : Nurul Aida Mohd Noor
👩🏻‍💻twitter : aida_purplish
👩🏻‍💻instagram : _nurulaidaaa

Shout To Me

letak link anda yang betul.
No Harsh words allowed here.


Thank You



Big Thanks


Template By: Intan Aqilah
Basecodes By: Yaya
Re-Edit By: Aida Purplish


saya susah nak tidur = insomnia?

Thursday 30 June 2011 | 23:23:00 | 3 comment(s)

salam bloggers!

cuti masih berbaki 2 bulan. pergh! boring giler ni. hari hari duduk rumah kebosanan tak tahu nak buat apa. disebabkan cuti yang terlalu panjang, dah macam tak betul dah. hari hari asyik menghadap benda yang sama. kalau tak tengok tv, online. kalau rasa rajin nak baca, ulang balik novel lama. kehidupan saya cuti ni boring kan? ~mesti ramai setuju cakap bosan. haha.

kenapa tak kerja? sebenarnya lah kan memang nak sangat kerja weh. dah la boleh mengisi masa yang sedia lapang ni. dah tu, boleh jugak menambahkan pendapatan di samping pengalaman yang tak ternilai harganya. eceh~ xD

sebabnya awal bulan hari tu pergi bandung. balik dari bandung memang plan nak kerja. tiba tiba pulak ayah cakap mungkin nak bawa saya pergi paris awal bulan july. and yes, ianya bukan lagi mungkin. tiket flight saya dah ada. esok malam saya akan berlepas. wohoo! sekali lagi nak cakap macam tak percaya akan menjejakkan kaki ke kota paris. bercuti di sana. sampai sabtu depan. lama. tu yang lagi best tu. :D

tu lah sebabnya saya masih lagi menjadi pengganggur di rumah. tapi memang dah plan dah ni, tak kira balik je dari paris, saya nak jugak kerja. kalau terperap je kat rumah, boelh sakit jadinya. bosan. huhu~

sebenarnya entry ni saya nak cakap pasal saya susah nak tidur lately ni. haha. dah jauh menyimpang dari tujuan sebenar. =P. semenjak dua menjak ni kan, saya susah nak tidur tau. paling awal saya tidur 1 lebih. tapi tu awal awal dulu. sekarang ni sampai pukul 4 tak tidur tidur lagi. saya tak tidur petang pun. tapi tu lah tak boleh tidur. malam tadi saya paksa diri saya tidur pukul 1 pagi. sebab saya dah start pening kepala. sakit sangat, sampai rasa kepala ni dicucuk. tak tahanlah. tu pasal kena tidur awal. akhirnya, pukul 3 pagi saya masih lagi berjaga. terkebil kebil atas katil, tak boleh tidur. memang tension lah kan.


insomnia?
Insomnia (from Latin "in" meaning "not", and "Somnus" meaning "sleep") is most often defined by an individual's report of sleeping difficulties. While the term is sometimes used in sleep literature to describe a disorder demonstrated by polysomnographic evidence of disturbed sleep, insomnia is often defined as a positive response to either of two questions: "Do you experience difficulty sleeping?" or "Do you have difficulty falling or staying asleep?"

Thus, insomnia is most often thought of as both a sign
and a symptom that can accompany several sleep, medical, and psychiatric disorders, characterized by persistent difficulty falling asleep and/or staying asleep or sleep of poor quality. Insomnia is typically followed by functional impairment while awake. One definition of insomnia is difficulties initiating and/or maintaining sleep, or non restorative sleep, associated with impairments of daytime functioning or marked distress for more than 1 month.

source: wikipedia



:: malam ni entah saya boleh tidur pukul berapa. silap silap tak tidur langsung.


Older Post | Newer Post


All rights reserved ® aida purplish 2013.