Story Begins Here

👩🏻‍💻twitter : aida_purplish
👩🏻‍💻instagram : _nurulaidaaa

Shout To Me

letak link anda yang betul.
No Harsh words allowed here.

Thank You

Big Thanks

Template By: Intan Aqilah
Basecodes By: Yaya
Re-Edit By: Aida Purplish

percutian saya di kota paris (1)

Wednesday 13 July 2011 | 00:58:00 | 4 comment(s)

salam bloggers!

it is time now to story about my holidays to paris. ini bukan full entry sebab too many pictures untuk upload, nanti terlalu panjang pulak. saya cerita separuh separuh dulu ye. lagipun line streamyx tak berapa laju. so nak upload gambar agak lambat.

okay, let's the story begin now! :)

2/7/2011
actually flight kitorang patut bertolak pukul 11.35 mlm, 1/7 tu. tapi disebabkan ada masalah sikit, flight delay hampir 1 jam. bayangkan lamanya duduk dalam flight tak tahu nak buat apa sepanjang tu. akhirnya pukul 1225 am, flight dah ready untuk berlepas. it takes 12 hours and 30 minutes untuk sampai ke paris. whoa, it's a long journey. kebanyakan penumpang tidur malam tu but not me. saya ada masalah untuk tidur ok. so, saya tengok movie je la. tapi dah bosan, dengar lagu pulak. agak tak selesa bila penumpang seat depan saya menjatuhkan seat dia terlalu belakang buat tempat saya jadi sempit. pergh, time tu rasa nak tolak tolak je kerusi tu. sempit tau tak. dah la time tu saya tengah tengok movie. saya ni dah la pakai spek, boleh tambah power la alamatnya.

akhirnya flight sampai kat airport di paris lebih kurang pukul 830 pagi waktu sana means waktu malaysia waktu tu dah pukul 230 petang hari yang sama. kat paris ni waktu siang panjang, waktu malam pendek. cuaca sangatlah sejuk. angin terlalu kuat kat airport tu. untuk ke hotel, kitorang naik teksi. oh ye, percutian ni cuma ada saya, mak, ayah, pak cik ali (kawan sekerja ayah) and kakak saya yang turun dari warsaw, poland 3hb. ayah ada kerja kat sana, ajak mak buat temanlah. disebabkan saya masih cuti lagi, so ayah bawa saya sekali. nasib baiklah points enrich card ayah cukup untuk tampung ticket saya ni. so, cuma bayar tax je la. kalau tak, tak adanya saya berpeluang jejakkan kaki kat sana. huhu.

muka keletihan -.-

sampai kat hotel, ingat bolehlah terus rebah atas katil, berehat. nasib tak baik bila kitorang hanya boleh check in pukul 3 petang. hah! apa nak dibuat dalam tempoh 6 jam tu? tumpang letak beg kat hotel tu, dengan langkah yang longlai, kitorang pun berjalan la kat sekitar tu. waktu tu pagi lagi, mana ada kedai buka. ikut ayah dengan pakcik ali pergi cari tempat conference. kat sana train kena banyak tukar, tu yang tak berapa best tu. boleh buat orang pening mana satu train yang nak naik ni untuk tuju ke destinasi.

jalan masih lengang sebab masih awal pagi

cuaca da makin panas. waktu tu baru pukul 10 lebih.

saint-lazaire station

destinasi yang dituju, tempat conference ayah. oh, sebutan tempat ni, lebih kurang macam ni la, port mayor.

i love the bicycle. sama je design. >.<

we suppose to stay here. but bila nak booking untuk pakcik ali, hotel dah penuh. and ayah have to pay denda sebab cancel the reservation. terpaksa lah weh.

bangunan kat sini nampak sama je. boleh sesat jadinya. huhu.

i love the bus. menarik.

kereta kat sana sangat comel kan? suka tengok. kecik kecik je. ^^

pukul 4 lebih, baru kitorang balik hotel. fuh! lega dapat berehat dalam bilik. sampai saja, mak terus masak. ayah saya jenis yang kena makan nasi. kalau tak makan sehari, memang tak sah. kalau korang nak tahu kan, untuk mudah, kitorang bawa tempat masak yang elektrik tu, beras, instant food and banyak makanan. so, tak payah la susah susah nak pergi cari kedai halal untuk dimakan. senang kan? :)

..............................

3/7/2011
ayah ada kerja hari tu. ingatkan bolehlah turun, jalan jalan kat sekitar hotel, membeli belah, tapi rupanya ahad hari cuti la. semua kedai tutup okay. nak berjalan naik train, kitorang baru sampai. kalau ada ayah tu lainlah. ini saya dengan mak je. risau, takut sesat nanti. lagipun saya tak reti baca peta. nak pergi mana pun tak tahu lagi. huhu. so, duduk dalam bilik, makan dan tidur. sangat boring. nasib baik saya bawa novel. so, bolehlah baca. tapi kesian kat mak. tak tahu nak buat apa kan. tidur je la. lagi sekali, bila saya nak tidur, mata saya susah nak pejam. padahal mengantuk tu.

dalam cuba tidur tu, pukul 7 lebih, kakak saya sampai. rasa kekok sikit bila jumpa dia. well, kitorang tak berapa rapat sebab dulu dia sekolah asrama pun dari form 1. then, dia masuk A-level and sambung study kat warsaw, poland. dari 2008 lagi. jarang jumpa dia kan. memang tak banyak cakap lah. huhu.

okay, nanti sambung lagi. next entry lagi menarik sebab banyak tempat yang kitorang lawat. tu pun nasib baik kakak saya ada. dia lah bawa kitorang jalan jalan. :)

:: next entry: barang dalam beg saya hampir dicuri!

Older Post | Newer Post

All rights reserved ® aida purplish 2013.