Story Begins Here
say(s) hello

Ka-ching Ka-ching!


Hello There!




👱🏻‍♀️ Nurul Aida
👀 27
👜 Accountant

👩🏻‍💻fb : Nurul Aida Mohd Noor
👩🏻‍💻twitter : aida_purplish
👩🏻‍💻instagram : _nurulaidaaa

Shout To Me

letak link anda yang betul.
No Harsh words allowed here.


Thank You



Big Thanks


Template By: Intan Aqilah
Basecodes By: Yaya
Re-Edit By: Aida Purplish


lagi 8 hari nak raya-persiapan hari raya saya

Monday 22 August 2011 | 07:04:00 | 2 comment(s)

salam bloggers!

dah nak penghujung ramadhan dah ni. cepatnye! tak sedar pun dah nak masuk syawal dah. lagi 8 hari je. that's mean yang new semester pun dah nak start. 3 minggu je lagi? oh, 4 bulan cuti nak habis dah. memandangkan syawal pun nak tiba dah, how's the preparation to celebrate raya? mesti meriah kan. :).

tema baju raya tahun ni warna hitam putih. baju raya de dua pasang. satu dah siap. satu lagi tempah kat pembantu makmal sekolah mak. tak dapat lagi. baju kasual raya tak payah beli dah. dah beli belah banyak dah kat paris tu. kasut raya? guna yang lama sudah. dulu yelah setiap tahun nak beli kasut raya. berlambak kat rumah, bukan pakai selalu pun kan. huhu. tudung raya? pakai tudung bawal mak punye je. pernah jugak terfikir nak cuba pakai shawl untuk raya ni. tapi tak jadi kot. saya tak reti nak pakai shawl ni. kena belit belit, susah ar. haha.

biskut raya pulak dah banyak dah kat rumah ni. kebanyakan belilah. lama jugak tak buat biskut raya. tapi tahun ni disebabkan cuti kan, so saya merajinkan diri yang malas masuk dapur ni untuk membuat biskut raya. saya ni tak suka masuk dapur, masak pun tak tahu. tiba tiba nak buat biskut raya kan. entah boleh buat ke tak? sedap ke nanti? huhu~


khamis lepas, percubaan pertama buat biskut nescafe menjadi walaupun mula mula adunan tak jadi. macam serbuk halus tau. haha. rasa macam dah tak bersemangat dah tengok adunan tu. asyik call mak je tanya itu ini. bila tengok tak jadi tu, mak suruh tinggalkan dulu, tunggu mak balik. bila mak balik, mak suruh cuba tambah mentega lagi. risau jugaklah boleh jadi ke ni? apa lah masalah yang saya buat ni. tak dapat dikenal pasti puncanya. huhu~ adik saya buat selama ni apasal jadi je. kenapa saya buat pelik jadinya? haha~ akhirnya adunan tu bolehlah dikira jadi. oklah sikit daripada asalnya. terap, bakar then chang! siap pun. mak puji sebab biskut tak hangus. hehe~

semalam saya cuba pulak buat biskut nestum. mak ada senang sikit. mana tak pasti, tanya mak. bila dah siap adunan, dah terap, sapu putih telur, tabur nestum dan bakar. satu tray hangus sebab i thought yang my sis akan tolong keluarkan dari oven. sebab dia kat bawah and dia yang tolong sudahkan tray yang last tu sebab saya solat jap. nasib baiklah tergerak nak turun tengok biskut tu. nasib baiklah tak hangus teruk kan. huhu~
lepas ni nak buat biskut chocolat chip pulak. mak suruh try ikut resepi yang kakak ipar saudara saya punya. mak kata, ramai orang suka. so, nak try lah buat. mak ada resepi biskut ni tapi nak cuba ikut resepi orang lain pulak. mana tau lagi sedap. esok kot nak buat. hari ni macam malas je. huhu~



:: entry tahun ni sikit sangat. apasal malas sangat nak update blog entah. huhu~



Older Post | Newer Post


All rights reserved ® aida purplish 2013.