Story Begins Here
say(s) hello

Ka-ching Ka-ching!


Hello There!




👱🏻‍♀️ Nurul Aida
👀 27
👜 Accountant

👩🏻‍💻fb : Nurul Aida Mohd Noor
👩🏻‍💻twitter : aida_purplish
👩🏻‍💻instagram : _nurulaidaaa

Shout To Me

letak link anda yang betul.
No Harsh words allowed here.


Thank You



Big Thanks


Template By: Intan Aqilah
Basecodes By: Yaya
Re-Edit By: Aida Purplish


cabaran 30 hari: tahap kolestrol turun lebih 15%. terima kasih susu omega plus.

Monday 9 April 2012 | 11:53:00 | 4 comment(s)

oh, minta maafla sbb lama sgt tak update blog. hambar je blog ni. tuan punya blog malas giler nak update. huhu. nak kongsi berita gembira ni. cabaran 30 ari saya dah berjaya tau. bukan 30 days challenge yang dulu yang memang da lama sangat tak terbuat tu tau. baru day 6 da stop. tu da dikira tak berjaya, stop tengah jalan. kuikui. tiba tiba cakap pasal cabaran 30 ari. pasal apa pun tak tau. memanglah, sbb tak buat pun entry pasal tu. sbnrnya nak buat, tapi asyik tangguh memang tak terbuat la. pendek kata, malas update blog. hehe.

dipendekkan cerita macam mana kisah cabaran 30 ari ni boleh terjadi la kan. since last month Jaya Jusco Au2 de buat pemeriksaan kolestrol percuma. untuk stiap hari jumaat-ahad. da alang-alang percuma, siapa yang nak tolak kan. tapi nak check tu cemas sikit la. i takut kena cucuk. huhu. lagi takut bila tengok darah. sikit je, tapi takut jugak. tu pasal tak berani nak derma darah walaupun banyak kali da derma darah ni buat kat uitm. nak derma takut sangat. hehe. ok, balik kepada cerita cabaran 30 ari ni, cuma perlu tunggu 3 minit, kita boleh tahu tahap kolestrol kita. and surprise me, tahap kolestrol saya tinggi sikit daripada paras normal. malu nya waktu tu. muda lagi ni, tapi cholestrol level tinggi. huhu.

jadi untuk membantu mengurangkan tahap kolestrol, saya disarankan untuk minum susu omega plus. actually, saya tak berapa suka minum susu. setakat susu dutch lady dalam kotak tu boleh la terima. susu bancuh tak pernah minum. tapi demi kesihatan diri, saya kena paksa diri saya minum 2 gelas sehari untuk sebulan. kalau berjaya kurangkan 15%, means saya menang. well, it's like peraduan la. minum dan menang. walaupun kena minum 2 gelas sehari, tapi saya bukan ikut sangat pun. kadang kadang tak minum langsung. kadang kadang satu gelas je. muak la minum setiap hari. huhu.



sebenarnya, ari ni barulah hari ke-30. tapi diorang tak buat hari isnin, so saya pergi semalam. berdebar tau. time kena cucuk tu, memang jelas sangatlah tangan menggigil. takut kena cucuk satu, takut darah satu. takut jugak dengan keputusan sama ada berjaya turun atau tak. lepas 3 minit. taraaaa!! tahap kolestrol turun lebih 15%! means saya menang hamper. hehe. tahap kolestrol saya yang asal saya tak nak bagitau la. rahsia. huhu. and sekarang ni, after a month, tahap kolestrol saya 4.37. tahap normal 5.2. tak expect turun banyak tu. sebab saya tak consistent minum susu. but alhamdulillah, success! :D




For those yang nak periksa tahap kolestrol tu, bolehlah datang kat Jaya Jusco Au2 setiap hari jumaat until ahad. rasanya until awal julai je. cepat, dapatkan pemeriksaan kolestrol anda sekarang. huhu.

:: lepas ni tak perlu minum susu setiap hari dah. :)


Older Post | Newer Post


All rights reserved ® aida purplish 2013.