Story Begins Here
say(s) hello

Ka-ching Ka-ching!


Hello There!




👱🏻‍♀️ Nurul Aida
👀 27
👜 Accountant

👩🏻‍💻fb : Nurul Aida Mohd Noor
👩🏻‍💻twitter : aida_purplish
👩🏻‍💻instagram : _nurulaidaaa

Shout To Me

letak link anda yang betul.
No Harsh words allowed here.


Thank You



Big Thanks


Template By: Intan Aqilah
Basecodes By: Yaya
Re-Edit By: Aida Purplish


segalanya tentang blog saya

Wednesday 29 December 2010 | 07:39:00 | 0 comment(s)

salam bloggers! morning :) sorry beberapa hari tak update. tak berkesempatan, asyik keluar je. nak online malam, minggu ni je saya rasa cepat mengantuk. so, tidur awal lah.



okay, saya ditag oleh cik mulat untuk join segmen ni, segalanya tentang blog saya. dah lama dah kena tag, tapi hari ni baru nak buat. asyik tangguh je. bila join segmen ni, kenalah jawab questions yang cik mulat ni sediakan.

korang nak tahu anything pasal blog ni? jom baca jawapan saya. x)


1. Sejarah nama blog dan kisah di sebalik header dan background blog.
  • nama blog: blog ni dah banyak bertukar nama. yelah, dah setahun lebih dah pun. tapi saya tak ingat lah nama blog saya yang dulu dulu. sekarang nama blog saya 'aida purplish punye blog'. saya main letak je nama ni. simple je pun.
  • header: buat yang simple je. saya tak reti nak edit edit, buat cantik cantik. tapi header ni sementara je kot. sebab saya mungkin saya nak buat header yang lagi cantik. cantik bagi sayalah. hehe. xp
  • background blog: guna blogspot punye background je. sebelum ni banyak jugak tukar tukar background. tengok orang lain punye comel comel je background diorang, saya pun nak comel jugak. hehe. rasanya lama lagi nak tukar background sebab saya memang dah suka background polka dot ni. nampak comel je^^
2. berapa kali anda update blog
  • tak tentu. bila saya rajin, saya akan update cuba update hari-hari. tapi kalua saya malas atau tak tau nak update pasal apa, saya lebih suka blogwalking :)
3. sebab utama anda buat blog
  • sebelum ni, terus terang saya cakap yang saya tak blog. bila adik saya buat, saya tak berminat langsung. last year, entah macam mana after kawan saya tu buat blog, tiba-tibalah saya nak pulak buat blog. sebulan jugak tertangguh. akhirnya bulan 6 tahun lepas, lahirlah blog ni. :)
4. 5 perkara mengenai blog anda yang patut diketahui
  • blog saya ni lebih kepada personal. saya tak suka tulis diary, so saya tulis dalam blog.
  • saya teringin nak buat blog bulan 4 tahun lepas. tapi sebulan tangguh, so akhirnya blog ni dibuat pada bulan 6. dah setahun lebih dah pun.
  • saya suka warna pink. tu pasal blog ni kaler pink :D
  • kenapa aida purplish? sebab saya suka warna purple. purple=purplish ^^
  • okay, ini paling penting yang korang perlu tahu. saya sayang blog saya! hehehe.. =D
5. 5 entry terbaik di blog anda yang patut dibaca
6. perkara yang tak dapat dilupakan sepanjang berblogging
  • saya dapat followers. followers means friends to me. :)
  • ada satu entry saya tu yang saya buat awal bulan ni saya terpaksa delete sebab dalam entry tu saya luahkan perasaan saya kat kawan saya ni. dia dah baca, so saya malu sangat and saya delete terus.
7. 10 blog kegemaran anda
  • blog kawan kawan saya
  • kat sidebar blog ni saya dah listkan. (blog kacak+comel)
8. 5 tips yang anda nak kongsikan dalm blog ini
9. sejauh mana anda sayang blog anda
  • blog ni dah jadi sebahagian dalam hidup saya since tahun lepas. rasa sayang nak buang pun.
10. sebab kenapa perlu datang/berkunjung ke blog anda
  • sebab ni blog aida purplish! huhu. entahlah. kalau korang suka datang dan baca blog ni, datanglah lagi ye. hehe ^^


Older Post | Newer Post


All rights reserved ® aida purplish 2013.